Apostem per la seva transformació, per incentivar el consum local de proximitat i impulsar l’economia de Girona a través del seu sector més important: el comerç. Aquestes són les línies mestres que han de definir el nou Mercat del Lleó, del qual se n’ha encarregat ja la redacció del pla per remodelar-lo. Un dels aspectes més rellevants que s’analitzaran són el nombre de parades que de tenir el mercat i la superfície de cadascuna, així com la possibilitat que tinguin obrador propi o un espai de degustació.
“L’aposta de l’àrea de Promoció Econòmica pels mercats municipals és estratègica per impulsar el consum local de proximitat, que ofereix una gran qualitat als veïns de la ciutat i als visitants, i impulsa l’economia local que es basa sobretot en el comerç”, ha subratllat la vicealcaldessa i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, Gemma Geis i Carreras. La remodelació de l’espai vol obrir la porta a la possibilitat de tenir un espai d’aula gastronòmica i d’espai de showcooking dins del mercat, a més de poder aprofitar les terrasses superiors de l’equipament per ubicar-hi un espai de lleure i descans i una zona de restauració. El nou mercat vol donar resposta també a les necessitats dels clients i s’estudiarà instal·lar-hi taquilles normals i refrigerades per recollir o guardar la compra, impulsar la venda en línia o les comandes per telèfon o habilitar-hi un servei de carrets de la compra propis del mercat.
El document del projecte d’usos del mercat ha d’estar elaborat per un equip multidisciplinari format, com a mínim, per un consultor i un arquitecte. El pressupost base de licitació és de 18.032,97 €, IVA inclòs.
Foto: Ajuntament de Girona