Avui al ple de l’Ajuntament de Girona s’han aprovat les bases reguladores per a les subvencions que financen les activitats realitzades per les Associacions de Comerciants de Girona, i les que financen les activitats realitzades per les Associacions d’Hostaleria i Restauració de la ciutat.

Durant la defensa d’aquests dos punts davant del ple, la vicealcaldessa Gemma Geis, com a titular de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, ha defensat el model gironí de gestió del turisme, un model que ha descrit com “de qualitat, no massificat, equilibrat i adaptat a les necessitats de Girona”.

La Vicealcaldessa també s’ha mostrat contrària a permetre que es compari Girona amb altres ciutats amb qui no comparteix model turístic: “Ni som Venècia, ni som Roma ni som Barcelona: som Girona.”

No és la primera vegada que la vicealcaldessa Geis dona la cara per defensar el model turístic de Girona. A la conferència “Centrats a Girona”, que va oferir a la ciutat el passat 19 de juny, Geis ja va reivindicar que Girona és reconeguda pel seu turisme de qualitat,  i va destacar la necessitat de “liderar el moment que viu la ciutat per reforçar-la com a ciutat europea, sostenible, que protegeix la seva identitat, la seva llengua, els barris, el comerç, la indústria, i el meravellós patrimoni cultural que tenim.”

D’altra banda, Geis també ha aprofitat per tornar a posar en valor el comerç gironí com a principal baula de la base de l’economia de la ciutat de Girona. Un comerç viu, fort, de gran qualitat, professionalitat i que es transforma.